Suksessen gjennom 40 år i Norge skal nå overføres til nabolandet. Ventilasjons-leverandøren har en strategi om en stor vekst i Sverige, og vil bruke Nordbygg 2020 som en viktig markedsføringskanal for å vise frem alle sine produkter.

– Vi tar med en del ansatte fra Norge til messen, samtidig som en del ansatte fra Sverige stiller opp på stand, sier salgssjef Norden Sturla Ingebrigtsen i TROX Auranor Norge AS til Blikkenslagere.no.

Han vil ikke gi noen konkrete tall for deres mål for økning i Sverige, men legger ikke skjul på at det er store muligheter for å vokse betydelig.

– Vi har de aller beste forutsetningene for å lykkes med vår plan for Sverige, sier Tobias Wallbom som er ansvarlig for Trox Auranor i Sverige. Siden 2015 har han bearbeidet det svenske markedet og sett at kundene liker produktene som tilbys.

Systemløsninger

Under Nordbygg 2018 hadde leverandøren en mindre stand hvor et utvalg av produkter ble presentert og vist frem. Nå ønsker de å få frem hele bredden av ventilasjonsprodukter som har slått an i Norge.

Selv om det er mange egenutviklede komponenter for ventilasjonsanlegg som selges, ønsker Trox Auranor å levere systemløsninger. Dette vil de i økt grad profilere i Sverige fremover.

– Vi profilerer oss med produkter som konkurrentene savner, og med en fleksibilitet som få kan overgå, sier Wallbom.

Ekspertise

Han viser til at de liker å komme inn tidlig i prosessen på et prosjekt for å finne gode løsninger. Dersom bestilleren har spesielle ønsker, er de fleksibel og prosjekterer nye løsninger ut fra standardprodukter som finnes fra før.

– Vi kommer til å stille opp på messen med våre svenske ansatte og med ekspertisen gjennom produktspesialister fra Norge og Tyskland, sier Tobias Wallbom.

Nå varsler Trox Auranor at de også vil investere i en helt ny produksjonslinje neste høst.