Ventilasjons- og blikkenslagerbransjen fikk to drømmedager på Gardermoen, veldig etterlengtet etter pandemien. Med over 1000 tilstede og et arrangement som satte en ny standard i bransjen, vil Ventistål Arena-Fasade’21 bli husket lenge. Arrangøren hadde leid inn det ypperste av underholdningskrefter i et arrangement der det ikke var spart på noe.

Som den villeste drøm

Etter messen strålte markedssjef Nina Selboskar om kapp med sola.

– Ble messen slik dere hadde tenkt?
– Ja, dette ble så bra som i vår villeste drøm. Vi hadde jo en suksess i 2019, så fallhøyden var jo stor. Og så klarer vi å doble antall utstillere og doble antall publikummere. Da jeg gikk rundt og snakket med utstillerne, så er de så forøyd og de synes dette var et bra opplegg. Med messen har vi skapt en møteplass for våre leverandører. I tillegg har det sosiale vært veldigviktig for oss siden vi endelig kan møtes igjen. Det har alle satt stor pris på. Når 800 mennesker, deriblant cirka 760 menn, danser jenka gjennom messehallen på festen, så vet vi at stemningen var god. Det tok helt av og viser hvor kjekt det er å kunne møtes igjen, også i en bransjesammenheng, sier en glad Selboskar.

– Hva er du mest fornøyd med?
– At det kom så mange folk og at vi har kommet tilbake til hverdagen. Vi har jo digitale flater og mailes og ringes, men å treffes blir noe annet.

For markedssjef Nina Selboskar i Ventistål ble Ventistål Arena-Fasade’21 like bra som i den villeste drømmen.

For markedssjef Nina Selboskar i Ventistål ble Ventistål Arena-Fasade’21 like bra som i den villeste drømmen.

Foto: Oddbjørn Roksvaag, Vest Vind Media

Vel anvendte millioner

Arrangøren har ikke spart på kruttet og bydd på det ypperste av underholdere i Norge. Det er brukt millioner på å skape et arrangement av ypperste klasse.

–  Vi synes dette er godt anvendte penger. Vi gjør ikke så mye annet. I markedssammenheng er det stort sett dette vi bruker pengene på. Leverandørene har vært en stor bidragsyter til finansieringen. I tillegg har deltakerne betalt litt for å komme hit. Vi tror vi har levert både på kunnskap og underholdning.

– Selv om det sosiale har vørt viktig for oss, så har messen hatt et stort faglig innhold med en rekke faglige foredrag på hjørnescenene. I tillegg får man jo også kompetanse og påfyll ved å snakke med utstillerne. Messen hadde hele spekteret fra tak og fasade og stål til isolasjon, varme og kjøling fra et bredt spekter av utstillere. Uten dem hadde det ikke blitt noen messe. For oss har det vært viktig å ha et bredt spekter av utstillere for å ha noe interessant å by på for alle deler av bransjen. Jeg synes vi greide å skape det tverrfaglige.

Ny messe 2023

– Vi er takknemlige for at så mange valgte å bruke tiden sin hos oss. Det er tross alt snakk om to arbeidsdager. Vi håper at de allerede gleder seg til neste messe om to år.

– Så det er allerede klart at dere trår til igjen i 2023?
– Ja, det er det ikke i tvil om. Også den blir på The Qube på Gardermoen. Lokalet fungerte utmerket.

– Du nevnte fallhøyden fra 2019 til i år? Hva tenker du om fallhøyden når dere skal arrangere i 2023?
– Det blir en stor utfordring å løfte dette enda mer, men greier vi å levere like bra, så tror jeg det blir bra, avslutter Selboskar.