Nyheter

Promoterer faget gjennom kreftaksjon

Både kolleger og andre blikkenslagere vil være med når Jarle Kristiansen vil samle inn penger til kreftsaken gjennom en sykkelaksjon.

Publisert

Gjennom Team Rynkeby ønsker daglig leder i Olaf Johansens Eftf AS, Jarle Kristiansen, å få oppmerksomhet rundt innsamling av penger til kreftsyke barn. Samtidig ønsker han å bruke aksjonen til å fronte blikkenslagerfaget og mener at gjensidig oppmerksomhet er nyttig.

– Jeg gir meg ikke og brenner for denne aksjonen og innsamlingen som berører så mange. Jeg har nå fått med flere kolleger og opplæringskontoret i Oslo, sier Kristiansen.

Profilerer bransjen

Han har også forespurt VBL sentralt og VBL Oslo og Akershus, og de har blitt enige om å profilere bransjen og yrket. Dermed vil mange gå sammen om en pott til Team Rynkeby- God Morgon og Barnekreftforeningen.

Gjennom sponsing vil både bedrifter og yrket bli profilert på sykkeldrakter, følgebiler og alle websider som brukes når syklistene tar seg til Paris i sommer. I tillegg kommer publisitet gjennom sosiale medier og andre steder.

Første uka i januar er beløpet kommet opp i 55 000 kroner, og det jobbes med å doble beløpet.

Albretsen & Grohshennig AS  og O. E. Wolds Eftf AS er med som sponsor og utfordrer andre til å stille opp.

– Jeg lover å sykle for hver krone som kommer inn, sier Jarle Kristiansen.

10 millioner kroner

Team Rynkeby – God Morgon har som målsetning for 2019 å samle inn 10 millioner kroner som skal gå uavkortet til Barnekreftforeningen til å støtte deres arbeid med forskning på barnekreft, og å hjelpe barn og familier som er rammet av barnekreft.

Powered by Labrador CMS