Lindab vant nylig Byggeriets Energipris 2020 under bransjens fagmesse Byggeri i Danmark. Og nå begynner salget å ta av for et tak som har solceller integrert i SRP Click og LSP. Begge takene er designet for å passe i en moderne minimalistisk stil, samt i en tradisjonell byggestil.

Selv sier Lindab at montasjetid og design er de klart største fordelene med takløsningen.

– Markedet viser stor interesse for produktet, og vi er glade for å kunne bidra til det grønne skiftet med dette produktet, forteller salgssjef i Lindab, Terje Tolleshaug i en pressemelding.

Han kan fortelle om stor interesse fra mange hold i byggebransjen.

– Vi og flere med oss har stor tro på SolarRoof som er et energismart og pent tak. Vi vil takke Mesterhus som har valgt Lindab SolarRoof som et standard tilvalg på sine hustyper, og også rette takk til Trysilhus, som i sitt prosjekt Bomanshagen valgte Lindabs solcelletak, sier Terje Tolleshaug.

Miljøbevisste

Boligprosjektet Bomanshagen på Nesodden er det første prosjektet for Trysilhus hvor solceller på tak er en del av leveransen. Lindab er opptatt av å følge med i utviklingen av bærekraftige løsninger og ser på dette som spennende nybrottsarbeid.

– Det var naturlig å gjøre dette på et prosjekt på Nesodden, hvor mange av innbyggerne er miljøbevisste. Prosjektet har blitt tatt godt imot og salget har gått veldig bra. 26 av 30 leiligheter er allerede solgt, noe vi er svært fornøyd med, sier Hans Erik Unelsrød, prosjektutvikler i Trysilhus.

– Vi lanserte dette samarbeidet før sommeren, som første huskjede i Norge, og får allerede stadig flere spørsmål fra kunder som ønsker å vite mer om denne løsningen. Dette er en av flere bærekraft-satsinger som Mesterhus ønsker å fokusere mer på i tiden som kommer, sier markedssjef i Mesterhus, Monica Blom Thorsen.

Fokus på kjeder

Lindab øker den generelle satsingen både mot byggevarekjeder, stålentreprenører og hallbyggere. Nåværende salgssjef for byggevare og prosjektsalg; Terje Tolleshaug, retter nå 100 % fokus mot stålentreprenører og hallbyggere og Jarle Dyngeland overtar roret for salget til byggevarekjeder.

– Jarle Dyngeland uttaler at han ser frem til oppgaven med å utvikle Lindab sine produkter sammen med byggevare-kjedene. Når det gjelder hallbyggere og stålentreprenører, så er dette en veldig interessant kundegruppe for Lindab, sier Terje Tolleshaug, som avslutningsvis sier at han gleder seg til å kunne ha 100% fokus mot denne viktige kundegruppen.