Aktuelt

Jarle Kristiansen er glad for å reklamere for bliblikkenslager.no både foran og bak på skjorter.

Sykler igjen for kreftsaken og faget

– Far, svigermor og tante døde av kreft og jeg har nære venner som har kjempet mot kreften. Derfor kan jeg ikke tenke meg til hvordan det er å miste barn i kreft og ønsker å gjøre noe for saken. Det sier Jarle Kristiansen som nok en gang sykler til Paris for å samle inn penger til barnekreftsaken.

Publisert

Blikkenslageren fikk med seg mange i sommer. Nå har han enda flere med seg fra blikkenslagerfaget til å støtte opp om aksjonen for å få inn penger til kreftsyke barn.

– Dette er en fin måte å både få inn penger til barnekreftsaken på, reklamere for blikkenslagerfaget, og samtidig holde seg i form ved å sykle, sier Jarle Kristiansen.

Oldermannen for VBL i Oslo og Akershus er daglig leder i Olaf Johansens Eftf. AS, men tar seg også tid til en innsats for den gode saken.

I sommer ble det totalt i Norge samlet inn 12,7 millioner kroner, og 28 på laget til Kristiansen samlet alene inn 1,6 millioner kroner. Neste år er det håp om enda mer penger med 55 syklister på laget.

Antall syklister blir dobbelt så mange neste år.

Blir synlig

– Nå blir logoen «Bli Blikkenslager» enda mer synlig med flere syklister, og tilbakemeldingene fra de som var med sist gang er positive, sier Kristiansen.

Jo flere som sponser, desto mer synlig blir blikkenslagerne. Draktene med logoer fra sponsorene blir synlig både i media og på mange andre måter.

– Nå er det ingen på laget som ikke vet hva en blikkenslager er. Også andre får se faget vårt. Det er viktig å bli mer synlig og få fram faget på en god måte, sier Jarle Kristiansen.

Han og de andre som sykler betaler alle utgiftene på rundt 40 000 kroner hver for egen regning, og alle pengene som samles inn går uavkortet til barnekreftforeningen. Pengene brukes til forskning på barnekreft, samt tiltak for barn og familier som rammes.

I form

Nå klargjør 9 lag med over 300 syklister seg til neste års tur, og da blir det både mye planlegging og trening. Foruten reklame på draktene, blir dette også synlig på biler og bannere, samt på sosiale medier.

– Jeg bruker en del timer på denne innsamlingen og sykkelturen, men det er verdt det på grunn av formålet og reklamen for faget. Samtidig får jeg god trening som holder meg i form, påpeker Kristiansen.

Han har fått med en del flere sponsorer innen faget til neste tur, og håperat enda flere kan bidra.

Neste sommer er også sønnen, som er tømrerlærling, med på sykkelturen.

For andre året sykler Jarle Kristiansen Oslo-Paris.

Powered by Labrador CMS